Zasady ochrony danych osobowych nie określają szczegółów wyposażenia biurowego. O sposobie ochrony dostępu do informacji i odpowiednim wyposażeniu biura należy zdecydować samodzielnie. Niewątpliwie dokumenty zawierające dane osobowe nie powinny być przechowywane w otwartych meblach biurowych w pomieszczeniu, do którego dostęp ma wiele osób. Na przykład osoby, które serwisują urządzenia biurowe lub sprzątają biuro nie mogą mieć możliwości wglądu w dokumenty zawierające dane osobowe.
Przydatnym wyposażeniem jest w takiej sytuacji szafka na klucze zamykana zamkiem cyfrowym. Po pracy chowamy wszystkie dokumenty do szaf biurowych, szafy zamykamy na klucz a klucze do szaf aktowych chowamy w szafce na klucze i blokujemy jej zamek cyfrowy.
Stosując taką procedurę zapewniamy kontrolę dostępu do dokumentów innym uprawnionym pracownikom, nie musimy wynosić z biura kluczy do szaf aktowych i jednocześnie zabezpieczamy dane przed dostępem osób nieuprawnionych.
Sklep BiuroBox poleca duży wybór szafek na klucze z zamkiem elektronicznym lub szyfrowym. Szafki z zamkiem elektronicznym wymagają zasilania na baterię i oczywiście konieczna jest okresowa wymiana baterii. Szafki na klucze z zamkiem szyfrowym mają zamek z obrotowymi pierścieniami, blokada działa mechanicznie i nie potrzebne jest zasilanie. Szafki z zamkiem szyfrowym są tańsze ale te z zamkiem elektronicznym oferują lepszy poziom ochrony.
Sprawdź naszą ofertę metalowych szafek na klucze.
Wpis był edytowany 12 kwietnia 2023